woensdag 31 juli 2013

Mijn droomkast

Het begon met een dressoir. Ik heb al een hele mooie vitrinekastje en daar kon ik mijn boeken in kwijt.  Dus ik ben naar een woonboulevard gereden om een dressoir te zoeken. Ik dacht aan een kleine dressoir in de kleur wit met van die schuifdeurtjes. Dat was betaalbaar. Een winkelkast vond ik ook wel mooi, maar ik wist de prijzen al. Dat zou me tussen de 1200 euro en 1500 euro gaan kosten. Op marktplaats kon ik ook geen leuke kastje vinden.
Toen zag ik bij Pronto in een oulethoekje een winkelkast in het  wit. Van dezelfde serie als mijn tv kastje. De kast was afgesprijsd naar 800 euro. Maar ik twijfelde. Ben naar huis gereden en heb mijn man meegenomen. Die vond de kast tegen mijn verwachting in ook heel mooi. Hij waswel groot en maar wel heel mooi. We hebben hem niet gekocht, want ik wou er nog een nachtje over slapen. Ik ging nu wel voor de winkelkast.
Thuis aangekomen ging mijn man toch op marktplaats kijken. En ja hoor, hij had er eentje gevonden in de buurt. Ik heb die mevrouw gebeld en ik mocht komen kijken. De kast was nog niet heel lang geleden gekocht voor 1500 euro in Poortvliet. Hij was cremekleurig en mevrouw wilde liever alles wit.
Die mevrouw had ik echt een doomhuisje. Ik keek mijn ogen uit. Riviera maison stijl, veel wit, oude kastjes die ze zelf in het wit heeft geverfd en brocante spulletjes. Zelfs de keuken was in landelijke stijl. Ik had eigenlijk moeten vragen of ik foto's mocht maken. Iets voor de volgende keer.
Om het verhaaltje kort te maken, ik heb de kast gekocht. Ze vroeg er aardig wat voor, maar hij is het waard. En hij staat in mijn woonkamer te pronken en ben er echt verliefd op. Hij staat goed bij mijn bank en eetstoelen. Nu de kast nog vullen en een koper vinden voor mijn vitrinekastje. Want anders heb ik teveel kasten in mijn woonkamer.


1 opmerking:

Anoniem zei

Wow echt een mooie kast, dit is dus een kast waar ik zo vaak naar kijk in de riviera maison winkels , prachtig gewoon.
Besaha met je aankoop...